Onsdag 16 juli - På't igen!

Nu har jag hållit mig undan från båtrenovering under en längre period, men efter två veckors Kretasemester känns det som att  "nu rackarns ska hon bli färdig"! Målet är alltså Fri Fart på Göta Kanal den 25 juli - om nio dagar! Hur ska det nu gå till, med tanke på att hon i nuläget är trären? Får jag bara tillräckligt mycket hjälp, uppmuntran å fint väder så ordnar det sig säkert!
 
Tidigare har jag skrapat däcket färdigt, betsat och fernissat. Jag har gjort en durk och fått hjälp av Robban med ratt! Motorn är provhängd och inlämnad på service. Hämtas om en vecka. Då blir det jungfrutur! Just nu håller Helena och jag på med bordläggningen, och i morr'n ska den betsas och förhoppningsvis får hon också sitt första lager fernissa!

Johnson 18 hp 1963 Betsad och lackad Durk och ratt Helena skrapar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0