Måndag 20 juli - ett litet bakslag

I går regnade det större delen av da'n, och jag fick hjälp av Kerstin att flytta upp Speedyn på altanen, så att jag kunde jobba under tak.

I morse när jag kom ut för att granska gårdagens resultat av fernissa visade det sig att jag fått någon mystisk fläckvis beläggning på det senaste lagret. Uppenbarligen var den burken inte riktigt ren och det halvskumma vädret i går gjorde att jag inte såg vad som hände. Det var bara att gripa tag i skrapa och sandpapper för att få bort skiten. Det lyckades riktigt bra, och jag kom ifatt genom att hinna med två nya lager fernissa i dag. Det blåste rejält och var soligt större delen av da'n. Det höjde naturligtvis på torkningstakten. Det är inte riktigt bra att lägga på nya lager fernissa så tätt, men är man i tidsnöd så är man.

Jag fixade också till en akterdurk, och den hann jag både betsa och lägga två lager fernissa på. Nu tar jag kväll och hoppas på positivt besked om motorn (inlämnad hos Runi Marin i Tallboda) i morr'n - annars är allt jobb förgäves! ;-(
Akterdurk Nylackad Nylackad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0