Lördag 24 mars - första arbetspasset

Full av arbetsiver trotsade jag det kylslagna vädret på förmiddagen och började fingra på min "Femma". Jag torkade vatten ur skrovet, monterade bort beslag under vilka det kunde tänkas ligga fukt och gav mig försiktigt på bordläggning och däck med en skrapa. Jag blottade en del fuktskador, och på ett ställe var plywooden tyvärr rutten. Jag tvingades ta bort så pass mycket att det blev hål. MEN det går att fixa till!

Jag fick bittert erfara att jag borde lagt båten på annan plats än på altanen i norr. Det blev riktigt kallt medan jag jobbade, så efter någon timme fick jag känna mig nöjd för dagen och fly in i stugvärmen! Nästa gång ska jag klä mig varmare!;-)

Bildcollaget nedan visar några av de skavanker som jag måste ta itu med när skrovet torkat. Men som helhet ser det faktiskt riktigt lovande ut, tycker jag. Kanske kan det bli en båttur eller två i sommar i alla fall!
image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0