Tisdag 1 maj ... Mer lappa-å-skrapa

Det fina vädret håller i sig, men den riktiga värmen vill inte infinna sig. Kanske är det orsaken till att ryggen inte riktigt vill hänga med. Jag har antagligen varit för tunt klädd medan jag jobbat. Dessutom är väl inte arbetsställningarna de bästa! Hur som helst är jag sugen på att vända på "Femman" så att jag får ta itu med bordläggningen. Men först skulle stäven och spillådan få sitt:
image38image39
Det var egentligen inga konstigheter ... jag fixade till en passbit från den tidigare kvaddade durken och skruvade den på plats i stäven. Förstärkningen på motorplankan skruvade jag bort, och den visade sig vara ordentligt anfrätt och med fullt av saltavlagringar på baksidan.
image40image41
Stålborste, värmepistol och skrapa fick sedan göra sitt innan det blev dags att vända på båten för att komma åt botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0