Lördag 26 juli - Den stora dagen!

"Fri Fart på Göta Kanal" den 26 juli 2008 var det stora målet för min renovering av "Femman" ... och nu var det alltså dags. Jag kände mig faktiskt riktigt orolig, eftersom hon tar in så mycket vatten. Men det var "bara" att försöka bortse från det och i stället glädjas åt strålande väder, härligt arrangemang, många trevliga människor och - inte minst - en fantastiskt uppmuntrande Kerstin!


Miniatyrbilderna är klickbara!

Kerstin var flitig med både stillbilds- och videokamera:
Klicka här för en film från dagen!


Men även en så'n här fantastisk dag har sitt slut, så när "Femman" lyfts upp på trailern - och vi tagit oss hem - blev det en härlig firarmåltid på Kikko-bar.

Tack till alla som har stöttat och uppmuntrat mig under renoveringen av "Femman". Nästa år ska vi vara med igen. Då vill Kerstin köra, och jag har satt upp ett nytt mål:
30 knop!

Kommentarer
Postat av: Grottefolket

GRATTIS!!!Så lyckat!

kram

2008-07-29 @ 08:51:51
Postat av: Johan Wilén

Hej Janne!

Kul att du fick i båten till slut!

Antar att du fortsätter och blogga om båten, för en träbåt behöver ju alltid kärlek i form av linolja, lack och framförallt vattenkontakt! :o)

2008-08-07 @ 13:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0