Lördag 28 juni - Ratten på!


Ja, ja ... det är inte så ambitiöst som det kan verka av rubriken! Jag var helt enkelt tvungen att sätta dit ratten för att kunna ta mått för kapellet, som Bil & Marin Textil ska göra åt mig. Förhoppningsvis blir det leverans redan under nästa vecka. Under den senaste tiden har jag hållt på med lite småplock .. lappningar och lagningar. Det har gått åt en hel del spackel! Vädret har varit halvdassigt, så jag har fått passa på mellan skurarna. Nu närmar det sig i alla fall betsning och fernissning av däck och skarndäck. Därefter ska jag försöka få till ett hyfsat säte. Övrig inredning får vänta.

Så här går det till när man tar mått för kapell

Motorn är inlämnad på Runi Marin i Tallboda. Håll tummarna för att de får igång den!

Kommentarer
Postat av: Björn

Jag har inte tröttnat än i alla fall men det går inte så snabbt fram som jag hade tänkt. Det är fortfarande lite färg kvar att skrapa bort på durken (det var inge roligt när jag satte skrapan i 15x15cm spackel som durken var lagad med). När det inte regnar och jag är ledig så är jag ute och paddlar sen köpte jag en lägehet förra månaden så kanske jag har lite för många bollar i luften. Hoppas på en garageplats snart så man kan jobba lite ostört. Din 5:a ser ju riktigt bra ut nu! Du har det som verkar roligast kvar. Lite ovanpå, inuti och lite finlir. skepp o'hoj!

2008-06-28 @ 16:26:49
URL: http://sporty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0