Lördag 24 maj - Lite spackel å lite färg

Soligt men blåsigt - så lätt sammanfattas lördagsvädret. Inte blev den rosa bottenfärgen bra, och inte blev den svarta mycket bättre. "Femman" har dessutom en konstig vattenlinje - beroende på glasfiberväv i skivskarvarna. Nu gör jag ett nytt försök med båtens färg. Större delen av bottnen får vara svart, men de synliga delarna lackar jag med rött. Hoppas det blir OK. I dag var det annars lite småplock med hål som skulle pluggas bl a.
image71
David hjälpte mig också att fixa till en ny stävlist.

Hålen jag pluggade igen använde jag hemgjord spackel till. Farsan brukade göra spackel själv, så jag ville inte vara sämre. Jag hade en bit mahogny och använde en rasp för att få till lite spån. Det blandade jag sedan med lite ofärgat trälim.

image72 image73
image74
I morr'n blir det slipa av!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0