Fredag 31 oktober - Vintern slog obarmhärtigt till!

Två hela da'r av höstlovet ägnade jag åt att montera ett tält för vinterförvaring. Jag hade köpt ett s.k partytält i en kraftigare konstruktion och använde presenningar som väggar. Det blev riktigt lyckat, och jag kände mig nöjd med att vara färdig precis lagom till regnet började vräka ner. Inga bilder blev tagna, utan jag räknade med att "fota" i dag i stället!

Värets makter var dock inte nådiga, och regnet övergick raskt till tung blötsnö. Nu skulle tältets konstruktion verkligen få bekänna färg - och det gjorde det. Det tog bara någon timme så rasade hela skiten! Det här var vad som mötte mig i morse:


Tur att det finns goda vänner i ens närhet. Jag ringde desperat till Stefan och bad om inackordering i hans carport på landet. "Inga problem!" blev svaret "Jag åker med ut."
Sagt och gjort: jag slet bort det raserade tältet och kopplade trailern till bilen. Kl. 10 stack vi iväg, och kl. 12 var vi tillbaka i stan. Nu bor "Femman" så här fint över vintern.
Tack Stefan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0