Söndag 19 april - Ny säsong!!

Så är det då äntligen dags att börja vårrusta!

Normalt brukar man associera sydlig vind med ljum vind ... så inte i dag! Kallt och ruggigt är vad som gäller, så jag har farit ut och in som en yo-yo för att hålla värmen. "Femman" är nu hemma från sitt vinteridé hos Karin och Stefan i Fjälla. Den 6 april rullade jag hem henne, och så här skönt kunde vi ha't då:

Den främsta erfarenheten från förra säsongen var naturligtvis att "Femman" tar in vatten. Jag har inte riktig koll på var, men en bov verkar vara köllisten. Den har jag nu tagit bort, och i skarven har jag lagt ett lager Epoxy. Jag räknar senare med att lägga ytterligare Epoxy och armera den med glasfiberväv. Ovanpå detta sätter jag sedan tillbaka köllisten.
Så här blev dagens resultat, och man kan lugnt konstatera att "Femman" ser ut som om hon lider av fläcktyfus.


Lite - med betoning på liiite - jobb på Speedyn blev det också, men i skuggan på norrsidan var det ännu kyligare.
Kolla gärna in http://cyklon5.blogg.se/speedy !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0