Fredag 24 april - Motorköp

Förra lördagen var Pauline, David och jag i Motala på en veteranmarknad. "Veteran" i det här sammanhanget handlade om bilar och bildelar. Mitt i allt stod en Johnson utombordare. Det visade sig vara en 18-hästare ... precis vad jag vill ha till Speedyn! Enligt uppgift var den ca 25 år gammal ... i sådana fall för "ung" för min Speedy.

Säljaren var från Gistad och sålde på uppdrag av en kompis. Jag tog hans mobilnummer och vi gjorde upp att jag skulle höra av mig. Priset var OK och motorn i väldigt gott skick. David skrev upp modell- och serienummer åt mig, och väl hemma igen kollade vi på webben. Det är en 63:a! Perfekt! Jag hävdade ändå att motorn var för dyr när den var så gammal, och till slut möttes vi prismässigt och jag slog till.

I dag var jag och svärfar Ivar ute i Gistad bl a för att testköra motorn. Vi fick inte igång den helt, men den ville i alla fall så det är egentligen bara en trimningssak. Håll med om att den är i fint skick:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0