Söndag 3 maj - Fjällning från sönderbränd "hud"!

Den gångna helgen bjöd på underbart sommarväder, så trädgården fick högsta prioritet på lördagen. På söndagen tog jag av pressenningarna på båda båtarna och upptäckte blåsor i lacken på Speedyn. När jag pillade lite så var det bara att dra av stora flagor - precis som om hon hade solat för mycket och fjällade. Jag vet inte vad man använt för lack, men det var i alla fall klibbigt under lacken, så jag insåg att det var bara att köra hårt: BORT MED RUBBET!


Värmepistolen åkte fram, och efter en dryg timmes jobb var ena sidan trären. Nu är det "bara" resten kvar. En liten missräkning, men det är kanske tjusningen med båtrenovering ... vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0