Söndag 15 april - Flytten

Söndag och sommarvärme! David, Kerstin och jag skulle förbereda flytten ner på tomten, innan vi gav oss runt till grannarna för att ragga villiga bärare. När vi baxat ner "Femman" på altangolvet, tyckte vi att det var lika bra att köra vidare själva. Sagt och gjort ... vi tippade henne på sidan, fick ut henne genom öppningen i altanräcket och när vi fått ner henne hit
image23
kom jag på att flytten måste förevigas. Sprang efter mobilen och tog ett par bilder innan vi släpade henne vidare! Nu ligger hon på sina bockar ...
image24
... och det var bara att fortsätta med värmepistol och skrapa, efter en härlig pajlunch hos svärföräldrarna. Efter två timmars jobb på seneftermiddagen, kunde jag - nöjd och trött - dra presenningen över henne och ta mig in för en välbehövlig dusch. Nu är "Femman" renskrapad på ovansidan, så nästa etapp blir invändigt, och därefter bordläggningen.

Kommentarer
Postat av: grottefolket

Vilket kuttersmycke!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-04-23 @ 19:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0