Söndag 22 april - kromputs

De' e' inte kul att vara ensam hemma! Jag blir oföretagsam och har svårt att få nå't gjort. Solen sken på lördagen, men det var förhållandevis kallt. Jag satte mig med värmepistolen någon timme och lyckades få bort allt på "Femmans" styrbordsida. Arbetsställningen var inte den bästa, så jag brydde mig inte om att fortsätta på babordsidan. Ryggen mådde inte bra av de sneda arbetsställningen! :-(

I dag - söndag - var det lite varmare, så efter en "slow start" på dagen gick jag ut och plockade lite bland motordelarna i förrådet. En Johnson invasionsmotor och en Archimedes B22:a fick jag med på köpet, och jag har ännu inte tagit i dem. Nu flyttade jag bara om lite i förrådet så att motordelarna inte skulle ta så stor plats.

När jag plockade fram värmespistolen igen för att ta itu med styrbordsidan började det regna!!! Jag plockade i stället fram en kartong Svinto och började putsa krombeslag. Tipset från Peter - en arbetskompis sedan många år - var att använda Svinto med "rikligt med lödder". Sagt och gjort! De tre bilderna här nedan visar "före, under och efter"!
image28image26
image27
Det går säkert att få ännu bättre, men nu blänker grejorna i alla fall ... och lite patina ska det ju vara på en veteran, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0