Söndag 29 april - Lappa å laga

I dag var det hyfsat väder med sol och ca 12°. Hade tänkt skrapa babordsidan, men jag hade lite besvär av ryggen, så det får vänta tills jag känner mig i bättre form. Jag började i stället fundera över hur jag bäst skulle fixa till hålet i däcket på babords sida.
image30image31
Jag hade en bit durk, som var spräckt och knappast skulle kunna användas till något konkret. Den visade sig vara lika tjock som däcket, så jag beslutade mig för att försöka använda den. Jag har ingen riktigt fintandad såg, men det visade sig fungera alldeles utmärkt med en vass kniv:
image33image32
Durkbiten sågade jag lite grovt med en fogsvans och tog sedan putshyveln för att komma ner till så exakt dimension på passbiten som möjligt:
image34image35
Till sist fick sticksågen, värmepistolen och skrapan göra sitt, och jag tycker att det blev riktigt bra ... eller vad tycker du?

Resten av söndagen ägnades åt att plocka bort ratten och andra prylar till styrningen. Jag försökte också bli av med en del onödiga skruvar och bultar, som tyvärr var ordentligt sönderrostade. Det blev bågfilen som gjorde mer nytta än skruvmejsel och skiftnyckel. Jag kapade helt enkelt de rostiga skruvarna i stället för att försöka skruva ut dem.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du är min gulliga lapp du!

2007-04-29 @ 19:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0