Lördag 31 mars - Mer att plocka bort

I dag var det lite varmare, och jag kunde lägga betydligt fler timmar på "Femman". Tyvärr hittade jag fler rejält fuktiga partier, men det är bara att gilla läget och försöka få henne torr snarast möjligt. Det är knappast någon idé att gå vidare innan fukten är väck.

Jag tog bort alla knoppar till det gamla kapellet, monterade bort relingslisterna på båda sidor. De måste tyvärr bytas ut. Jag tog bort durkarna och all inredning.

Nästa steg blir att (försiktigt) skrapa bort all gammal fernissa.
image3 image4
Dessutom ska den invändiga blå bottenfärgen bort. Vad gäller den slutliga finishen hoppas jag kunna fernissa henne, men det går nog inte utan att bryta fernissan i någon mörkare ton. Hon är ganska så flammig.
image6 image7
På akterspegeln och i botten sitter gammal glasfiberväv. Den hoppas jag är i så pass fint skick att den går att ha kvar. Har inte kollat så noga än.

Efter två timmars förmiddagsslit och ytterligare (knappt) tre timmar på eftermiddagen kändes det skönt att sjunka ner i fåtöljen med ett korsord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0