Söndag 18 mars - hämtning på Ingarö

Regnet vräkte ner när jag och min son David åkte till Ingarö i Stockholms skärgård och hämtade en Cyklon 5. Båten konstruerades 1954 av min pappa Åke Sundstedt . Här kommer jag att redovisa vårt arbete med att få båten i vattnet igen - efter 12 år på land! I bakgrunden syns tidigare ägaren Pelle Skoog, som köpte "Femman" av Åke Sundstedt i slutet av 1960-talet.


Regnet fortsatte att vräka ner medan vi lastade, och sedan - som genom ett trollslag - kom solen fram.

image1

Efter att ha blivit bjudna på sillunch styrde vi kosan hem mot Linköping. Det var många som tittade intresserat på vårt ekipage under de 20 milen i strålande sol längs E4:an. Väl hemma fick vi hjälp av grannarna Lars och Nicke med att kånka in båten på vår altan.


Läs mer om Åke Sundstedts båtar på http://cyklon.3w.se !


Kommentarer
Postat av: stefan

du tar dig inte vatten över huvudet nu?

2007-03-27 @ 18:17:09
Postat av: gumpan

Den kommer att bli en pärla! Men jag tycker att du skall fernissa och inte måla den. Jag minns alla båtarna var fernissade....

2007-03-28 @ 18:58:32
Postat av: jansun

Jag hoppas kunna fernissa den. Det beror på hur "flammig" plywooden är!

2007-03-28 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0