Lördag 5 maj - Botten ...

I "Corren" hade man annonserat om "Båtens Dag" i Motala, så vi styrde kosan dit efter frukost och Melodikryss. En härlig solskensdag med trevlig stämning i Motala hamn! Där har man verkligen tagit vara på miljön kring hamnen. Mycket trevlig atmosfär med fik, museum, restaurang om vartannat. Där har Linköping en hel del att lära vad gäller att utnyttja området kring vattnet! "Båtens Dag" visade sig vara ett trevligt initiativ, som säkert kommer att utvecklas när fler människor upptäcker den. Nu var utbudet lite magert, men David fyndade en dykregulator på "Loppis" och jag hittade en hållare till båtflaggan. Jag fick också en trevlig pratstund med Anders Vaernéus från Museihuset (www.museihuset.se), och passade på att anmäla mig och "Femman" till "Fri fart på Kanalen" den 28 juli. Så nu har jag ett renoveringsmål att sikta mot: Sjösättning i god tid innan den 28 juli!

Ryggen spökar fortfarande, men jag tog i alla fall ett par timmar i trädgården. Det var ingen rolig syn när jag granskade bottnen lite närmare. Där kommer att finnas en hel del att göra! :-(
Jag började i alla fall med att skrapa bordläggningen, så nu är den helt utan ytbeläggning.
image46
Därefter gav jag mig på köllisten, något som jag antagligen kommer att få ångra, men den var rutten på två ställen och jag måste vara säker på att verkligen få "Femman" tät, så det var bara att "gilla läget":
image44image45
Ingen vacker syn ... tyvärr. Nästa steg lär bli en tur till Biltema för att hitta epoxylim och glasfiberväv. Här ska tätas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0