Onsdag 30 april - Måla ...

Så var det så dags ... för de första penseldragen. Jag hade beslutsångest när jag köpte färg på Marinaman ... röd eller blå bottenfärg? David beslutade åt mig! Det blev röd. Den var ju röd sedan tidigare, så det var väl egentligen logiskt.

I morse var det strålande sol, men när jag läst tidningen, ätit frukost å hissat flaggan hade molnen vräkt in över stan, och det blåste rejält. T-shirt var för kallt, så det fick bli "jacka på"!

Olav - en kompis - kom förbi och var bussig nog att hjälpa mig få igång cirkulationspumpen till husets värmesystem. Pumpen har aldrig gått igång efter ett mätarbyte för två veckor sedan, men med hjälp av Olavs micklande med anläggningen blev det liv i den rackar'n, så nu slipper ungdomarna frysa på nedervåningen.
Olav, som är träbåtsägare, hade också erfarenhet av basning av lister och han gav mig lite uppmuntrande besked inför den framtida monteringen av relingslister! Jag återkommer om det när det blir dags.

I skrivande stund är klockan strax före 12 och första strykningen av "Femmans" botten är avklarat. Ser väl OK ut, men nyansen var inte den roligaste! ;-(
image61

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Så duktig du är! Tack för båttipsen! Om du tröttnar på båten kan du gå in på min blogg och kolla in trädgårdsbestyren istället!
Kram, Ann-Charlotte

2008-05-05 @ 09:39:24
URL: http://vaxthusmadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0