Onsdag 23 juli - Hon e' läcker, men hon läcker!

Det kändes verkligen härligt att få ta ut "Femman" på den första turen. Många har kommenterat att jag ser så bekymrad ut på bilderna. Sant! Det visade sig att hon tog in massor av vatten, och det måste naturligtvis åtgärdas. Den gångna veckan har det inte blivit några turer, utan hon har gått i och ur vattnet för att vi skulle kunna lokalisera läckorna. Helena har varit en ovärderlig hjälp, när hon med sina detektivögon synat båtens alla vinklar och vrår inifrån. En av bovarna ser ni här:

Bilden är oskarp, men en rejäl springa syns i alla fall. I morgon torsdag hoppas jag att alla läckor är åtgärdade, så att vi kan ta en ordentlig tur!

Jag har ännu inte tagit mig tid att röja i förrådet efter renoveringarna, men så här ser det i alla fall ut på tomten efter 1½ års båtplats:

Bara att hoppas på återhämtning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0