Söndag 1 juni - "Simply the bets"

I dag gav jag mig iväg för att köpa lackfärg till den vita rand som ska markera gränsen till det röda. Stack iväg med fel glasögon, och det var en utmaning att handla utan att kunna läsa vad som stod på etiketten. Jag hittade i alla fall vad jag sökte, och blev lite lätt förgrymmad när glasögonen kommit på, och jag upptäckte att jag köpt vattenbaserad färg! Jag gjorde två strykningar i alla fall, och skaffar rätt färg vid annat tillfälle.

Nu blev det i stället läge att ge sig på bordläggningen med Herdins mahognybets. Oj vilken läcker nyans - just precis den jag hoppats på! Jag blev inspirerad för två år sedan när jag såg Per Almqvists läckra Speedy
(http://www.linkoping.bonet.se/sundstedt_sund/cyklon/images/speedy_p.jpg)
och nu verkar det som om jag är på rätt väg:
image77
Under betsningen
image78
Efter första lackningen

Kommentarer
Postat av: Grottefolket

Snyggt jobbat!!

2008-06-02 @ 17:21:51
Postat av: Janne

Nu vet jag att åtminstone nå'n läser min blogg! Kul!!!

2008-06-03 @ 08:58:18
URL: http://cyklon5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0